United Wardrobe weer in de prijzen

De Wageningse studenten Sjuul Berden, Thijs Verheul en Joep Dohmen van kledingverkoopsite United Wardrobe zijn uitgeroepen tot beste jonge ondernemers van het jaar. Ondernemersnetwerk Sprout vond het drietal de meest talentvolle wereldveroveraars.
Linda van der Nat

Medeoprichter Thijs Verheul is blij met de erkenning die ze hebben gekregen. ‘Jaarlijks zijn er 20.000 starters onder de 25 en daarvan zijn wij nu als beste geselecteerd. Dat is wel iets om trots op te zijn. Bovendien hebben we er hard genoeg voor gewerkt.’

Het is de tweede onderscheiding in een jaar tijd voor de jongens van de koop- en verkoopsite voor hippe, vintage kleding. Eind vorig jaar won United Wardrobe de publieksprijs van de Accenture Innovation Award. In maart grepen de heren net naast de winst voor The Next Entrepreneur. Op het platform kunnen kledingliefhebbers hun favoriete verkopers volgen en met elkaar chatten over de aangeboden kledingstukken. Sinds vorige maand is er ook een app voor de mobiele telefoon.

Vanaf de oprichting in januari 2014 schoot het aantal gebruikers in de eerste twaalf maanden naar 50.000 mensen. Inmiddels hebben nu ruim 90.000 mensen een account. Samen verhandelen die gebruikers 150 tot 200 kledingstukken per dag. Bij elkaar opgeteld gaat het om ruim 25.000 stuks tot nu toe. De site is al uitgebreid naar België; de volgende stap is Duitsland. Thijs: ‘Duitsland gaat nog wel even duren, maar we hebben onze pijlen erop gericht.’