United Wardrobe tweede in wedstrijd voor student-ondernemers

United Wardrobe-oprichter Thijs Verheul is net niet uitverkozen tot de beste student-ondernemer van Nederland. Hij werd tweede in de nationale finale van de Global Student Entrepreneur Awards (GSEA), op 12 maart in Amstelveen.
Linda van der Nat

‘Het was verschrikkelijk spannend, de pitch ging goed en we hadden de meerderheid van de publieksstemmen’, vertelt Thijs, student Bedrijfs- en consumentenwetenschappen die samen met twee andere Wageningse studenten United Wardrobe oprichtte, een online marktplaats voor tweedehands en vintagekleding. ‘Toch zette de jury ons op de tweede plek.’ United Wardrobe grijpt zo net naast het prijzengeld van €2.500 werkkapitaal en een trip naar Washington, waar de internationale finale is.

Vlak voor de finale had Thijs nog goede hoop op de winst. ‘United Wardrobe heeft van alle deelnemers het meest schaalbare concept’, zei hij. ‘Dat betekent dat we snel, zonder flinke investering, groot kunnen worden. Als wij bijvoorbeeld vanavond bij De Wereld Draait Door zitten, kunnen we als bedrijf 25 procent groeien. Een product zoals een nieuwe soort auto of fiets moet daarvoor gigantisch investeren.’ En met een knipoog: ‘Plus, we zijn hip, haha.’

De website United Wardrobe heeft ongeveer 65.000 gebruikers en probeert ook de Belgische en Franse markt te veroveren. Onlangs wonnen de oprichters de publieksprijs van de Accenture Innovation Award.