Nieuws - 17 juni 2015

Uitzendbureau verstuurt nep-Resource

tekst:
Rob Ramaker

Uitzendbureau Tempo-Team uit Wageningen heeft Resource-magazine gebruikt als reclamemateriaal. Dit is gebeurd zonder toestemming en Resource neemt dan ook afstand van de uitgave.

Foto: Cover van het reclamemagazine dat Tempo-Team verspreid op Wageningen UR.

Het uitzendbureau verstuurde vandaag een reclamemagazine met het uiterlijk en lay-out van Resource. Hoe groot de oplage is, is niet bekend. Een rondgang op de campus leert dat honderden medewerkers het nepblad hebben ontvangen.

In het colofon erkent het uitzendbureau zelf dat het campagnemateriaal is afgeleid van ‘het interne magazine van Wageningen UR’. Volgens hoofdredacteur Edwin van Laar wringt daar nou juist de schoen. ‘Resource is een onafhankelijk medium. In dit geval wordt een loopje genomen met die onafhankelijkheid door het als reclame-uiting te gebruiken.’ Van Laar neemt dan ook met klem afstand van deze uitgave. ‘Wij zullen vandaag aan heel veel mensen moeten uitleggen dat we hier niets mee te maken hebben. Het schaadt ons imago.’ De hoofdredacteur beraadt zich nog op eventuele stappen.