Uitbreiding De Bongerd bijna klaar

De drie nieuwe hallen van sportcomplex de Bongerd zijn zo goed als af. Tijdens de WURlympics, het evenement van Wageningen UR dat vrijdag van start gaat, worden de nieuwe faciliteiten voor het eerst gebruikt.

<Foto: Zaal voor bijvoorbeeld Yoga en Pilates>

In totaal is er één gebouw bijgebouwd met daarin drie hallen. Eén grote voor de meeste sporten, een kleinere hal voor bijvoorbeeld Yoga en Pilates en in de laatste ruimte komt een klimwand.

Het sportcomplex op de campus van Wageningen was toe aan uitbreiding. Door de groei van de universiteit zijn er ook meer sportende studenten. Ook komen er steeds meer sporten bij op de Bongerd. Daardoor was er een tekort aan opbergruimte voor sportspullen. Met de komst van de nieuwe faciliteiten is er vier keer zoveel plek, zegt Henri ten Klooster. Hij is verantwoordelijk voor het sportcentrum.

Met de komst van de nieuwe faciliteiten is er vier keer zoveel ruimte

Henri ten Klooster

Door die extra hallen kunnen ook meer studenten terecht voor hun tentamen op de Bongerd. De capaciteit is gestegen van 420 naar 1000 studenten per tentamenmoment; ruim twee keer zoveel.De leveranciers zijn nog niet klaar met hun werk. Zij moeten nog klokken, tribunes, een klimwand en basketbalborden installeren.Ten Klooster: ‘Vóór het nieuwe collegejaar moeten alle sporten in de nieuwe hallen terecht kunnen. De deadline is op 5 september.’