Trash Run levert 110 kilo afval op

De 36 deelnemers aan de eerste Wageningse Trash Run hebben gisteravond 110 kilo zwerfafval verzameld op en rond sportcentrum De Bongerd.
Lieke de Kwant

Foto Sven Menschel

De Trash Run werd georganiseerd door Wageningen Schoon en atletiekvereniging Pallas ’67. Ook studentensportstichting Thymos, studentenatletiekvereniging Tartlétos en studievereniging Sylvatica van Bos- en natuurbeheer deden mee.

Negen teams van hardlopers renden een rondje van ongeveer 5 kilometer en verzamelden tegelijkertijd zoveel mogelijk rondslingerende blikjes, zakjes, flesjes en andere rommel. De renners kregen daarvoor handschoenen en een vuilniszak mee. Het winnende team kwam terug met 29 kilo troep. Het was goed voor een dinerbon.

Op de site van organisator Wageningen Schoon zegt deelnemer Marjolein: ‘Ik loop al tijden hard, en ergerde me vaak aan het zwerfafval dat ik dan zie liggen. Nu ik met de Trash Run heb meegedaan, realiseer ik me dat het eigenlijk heel eenvoudig is om daar wat aan te doen. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar.’

Lees ook: