Studentenleven

Thom van Stralen geen jongerenvertegenwoordiger

Het is Thom van Stralen niet gelukt om VN-jongerenvertegenwoordiger te worden. De student International Development Studies legde het gisteravond in de finale af tegen de Rotterdamse studente Emma.
Linda van der Nat

‘Balen en jammer’, reageert Van Stralen op zijn facebookpagina. Van Stralen wilde zich de komende twee jaar inzetten om duurzaam gedrag bij jongeren aan te jagen en hun ideeën en meningen laten horen aan beleidsmakers.

‘Dat ik geen jongerenvertegenwoordiger ben geworden betekent niet dat ik mijn interesse voor duurzaamheid, diplomatie en jongeren ook heb verloren’, schrijft Van Stralen. Hij is ervan overtuigd dat er weer nieuwe uitdagingen zijn waarin deze thema’s aan bod komen.

De Rotterdamse studente Emma Clemens is de nieuwe jongerenvertegenwoordiger voor Duurzame Ontwikkeling. Samen met WUR-student Martijn Visser, die momenteel jongerenvertegenwoordiger is, gaat ze morgen richting Bonn om de klimaatconferentie bij te wonen. Ze zullen daar onder meer kennismaken met de nieuwe minister van Economische Zaken en Klimaat, Eric Wiebes.

.