Terrasje pakken voor het goede doel

Voor het zesde jaar op rij is er weer Nacht van de Fooi (NvdF) in Wageningen. Op 11 mei staan deelnemende horecagelegenheden al hun fooi af aan het goede doel. ‘Een beter excuus om een terrasje te pakken is er niet.’

Het Nacht van de Fooi-bestuur in de Uiterwaarde © Nacht van de Fooi

Bijna alle Wageningse horecagelegenheden doen mee, vertelt student Hannah van Dijk van het Wageningse NvdF-bestuur. ‘Iedereen vindt het een leuk initiatief en is enthousiast om ook dit jaar mee te doen. De volledige lijst met deelnemende horeca maken we later deze maand bekend.’

‘De Nacht van de Fooi is één van de makkelijkste en leukste manieren om je in te zetten voor goede doelen’, aldus Van Dijk. ‘Je kan iets goeds doen voor de wereld door een terrasje te pakken.’ Het bestuur organiseert verder een kledingmarkt in het centrum van Wageningen, er zijn optredens van lokale bands en er is een springkussen. Deze en andere activiteiten moeten ervoor zorgen dat de opbrengst van vorig jaar, 5000 euro, wordt overtroffen.

Goede doelen

De NvdF is een jaarlijks terugkerend studenteninitiatief en wordt dit jaar in elf steden gehouden. Stichting Wilde Ganzen verdubbelt de landelijke opbrengst van de actie en verdeelt het daarna over vier goede doelen. Dit jaar gaat het geld onder meer naar schoon drinkwater-projecten in Oeganda en Gambia, zonnepanelen voor een Braziliaanse school en de uitbreiding van een ziekenhuis in Papoea-Nieuw-Guinea.

Kijk voor meer informatie over de Nacht van de Fooi op hun Facebookpagina.

Inge Corino