Student - 11 december 2015

Teething problems in Ziggo transfer

tekst:
Carina Nieuwenweg

The transition from the WUR network to Ziggo is not going smoothly for some. During the past two weeks the Idealis complexes on the Marijkeweg and the Haarweg, the Binnenveld complex and the Asserpark flats have been connected to Ziggo's network. This amounts to about half of all the 4244 new connections.

Internetverslaving. Foto: Irais Esparza

Photo: Irais Esparza

Some students experienced problems with the transfer right from the start. Their first step was to register with Ziggo, and that failed. Others say that since the transfer to Ziggo the internet connection fails regularly and is considerably slower than the WUR network. Their experience of the Ziggo helpdesk varies. For every student who is satisfied with the service because problems are solved almost immediately, there is another who is highly dissatisfied.

‘I got in touch with Ziggo because the internet connection is forever failing and is slow,’ says Marijkeweg resident Charlot, who relies heavily on the internet at the moment to do her academic work. ‘I was advised to be patient and register again.’

Ziggo has engaged the company ITTdesk, which is based in Hoevelaken, to inventorize the problems and solve them. Bernard Edelenbos of ITTdesk foresees no major difficulties. ‘Everything is going normally, within the parameters of the current standards.’ Student accommodation provider Idealis is keeping a close eye on developments. ‘We find it very annoying that students are experiencing problems with the transition,’ says spokesperson Corina van Dijk. ‘Unfortunately, it is inevitable that people will experience temporary disruptions to their internet service.’

In view of both the self-study week and exam week, no other Idealis complexes will transfer to Ziggo this week and next. All complexes must be connected by 13 January.

Reacties 4

  • Marijkewegbewoonster

    Mijn internetverbinding is beduidend trager geworden nadat ik op Ziggo ben aangesloten, ik kijk veel programma's via Uitzending Gemist en gelijksoortige diensten en ik word inmiddels knettergek van het continue bufferen. Ook duurt het laden van een simpele website zoals BlackBoard of MyPortal ook al enorm lang. De verhalen die ik hoor over de ITTDesk zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

    Kortom: dit is geen geweldige zet van Idealis.

  • Reële Sint en Piet

    Sint en Piet hebben bedroefd kennis genomen,
    van het feit dat Idealis weer gemeend heeft de wensen van haar huurders te moeten dwarsbomen.

    Sint en Piet zijn zeker niet zo zuur als limoen,
    maar volgens ons heeft Idealis simpelweg geen fatsoen.

    Idealis zou haar huurders eens als volwaardige klanten moeten behandelen,
    in plaats van hun rechten en plichten als vee te verhandelen.

    Zolang Idealis haar huurders blijft betuttelen,
    zullen Sint en Piet hier op de website blijven pruttelen.

    Volgend jaar verwachten wij nu eindelijk een verbetering in Idealis' gedrag,
    een focus op wat goed is voor haar huurders, in plaats van ordinair winstbejag.

    Hopelijk dus voor de laatste keer krijgen de Idealis bestuurders nu met de roe,
    want van elk jaar zo'n gedicht worden we eerlijk gezegd doodmoe.

    Groeten,

    Sint en (Pikzwarte) Piet

  • DwalendeDichtPiet

    Zo slecht was de verbinding voorheen niet,
    zoals je nu in de reacties ziet.

    Soms gaat het fout, soms gaat het goed,
    we hopen dat Ziggo er alles aan doet.

    Idealis volgt alles nauwgezet,
    dus er wordt goed op gelet.

    Maar een ieder, wees gerust,
    de branden worden vast geblust.

    Wij hopen er het beste van,
    dat Ziggo alles oplossen kan!

    Succes met Ziggo,
    Groeten Sint en Piet

  • DwalendeUSBstick

    WUR IT heeft nooit studenten afgesloten voor alleen het aansluiten van een router in een Idealis kamer.

    Als een student een router verkeerd om aansloot en daarmee het internetverkeer voor de hele flat ontregelde werd de betreffende aansluiting door WUR IT afgesloten om zo de internetverbinding voor de andere bewoners weer beschikbaar te maken.

    Het Idealis netwerk is al een jaar geleden door WUR IT gemoderniseerd waardoor verkeerd aangesloten routers geen problemen meer konden veroorzaken.


Re:ageer