Teacher Talks: ‘Onderwijs geeft mij ontzettend veel bevrediging’ (video)

Vijf winnaars van de Teacher of the Year Award vertellen in de aanloop naar de uitreiking van de onderwijsprijs over hun bestaan als docent. Vandaag praten ze erover of ze ooit wel eens balen van een baan in het onderwijs.
Linda van der Nat,Marijn Flipse

In de derde video vertellen Dolf Weijers (Biochemie), Jessica Duncan (Rurale Sociologie), Roel Dijksma (Hydrologie en Kwantitatief Waterbeheer), Gert Peek (Bodemgeografie en Landschap) en Jan den Ouden (Bosecologie en Bosbeheer) over de dagen dat ze liever niet voor de klas zouden staan.

Als studenten meer op hun mobiele telefoon letten dan op haar, denkt Jessica Duncan weleens: ‘Waarom steek ik mijn hart en ziel in onderwijs als ik ook in het veld onderzoek zou kunnen doen?’ Dolf Weijers is dol op zijn werk, maar voelt wel dat de druk steeds hoger wordt. ‘Sommige colleges geef ik twee keer, een keer in het Engels en een keer in het Nederlands. En dat haalt de lol uit het onderwijsgeven.’

Benieuwd naar wat de docenten nog meer te zeggen hebben? Bekijk dan de video.

Teacher Talks

De uitreiking van de Teacher of the Year Award 2018 is op 24 april. De genomineerden zijn Arie Terlouw, Henry van den Brand, Jessica Duncan, John Beijer en Fred de Boer.

Kijk de andere afleveringen van Teacher Talks