Studentes beroofd op de campus

Twee Wageningse studentes werden afgelopen week slachtoffer van een straatroof op de campus. Er worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen.
Tessa Louwerens

Shutterstock

De twee berovingen vonden plaats op maandag 9 oktober tussen tien en elf uur ’s avonds in de buurt van het Akkermaalsbos, vlakbij de Mondriaanlaan. Bij één van de twee vrouwen is geld afhandig gemaakt onder bedreiging van een mes. De andere poging tot beroving mislukte. Inmiddels is aangifte gedaan bij de politie.

De politie heeft een getuige oproep geplaatst om aanwijzingen te verzamelen over de mogelijke dader. ‘We zullen tijdens onze surveillance de komende tijd ook extra alert zijn in dit gebied’, zegt Simen Klok, woordvoerder politie Oost-Nederland.

Het beveiligingsteam van WUR gaat extra surveilleren op de campus in de avonduren. ‘De raad van bestuur kijkt momenteel naar aanvullende maatregelen waarmee we het gevoel van veiligheid kunnen verhogen’, zegt woordvoerder Simon Vink. ‘We voelen ons verantwoordelijk voor de veiligheid op de campus en willen alles doen om hier aan bij te dragen.’ Vink roept iedereen op zich te melden als ze iets verdachts zien of zich onveilig voelen. ‘En als er iets gebeurt, doe dan onmiddellijk aangifte en bel 112.’