Studenten werken samen aan kunst

Wageningse studenten natuur en Utrechtse studenten kunst gaan samen een kunstproject doen. De opdracht is om wetenschap en kunst samen te brengen.
Marijn Flipse

Foto: Studenten Bos- en natuurbeheer en kunststudenten brainstormen met elkaar

(Marijn Flipse)

Studenten van Bos- en natuurbeheer hebben donderdagmiddag studenten verwelkomd van de Hogeschool voor de Kunsten (HKU) uit Utrecht. Ze gaan samen een kunstproject uitvoeren. Het resultaat wordt op 12 oktober gepresenteerd in Orion. De opdracht is om wetenschap en kunst samen te brengen.

Tijdens de master Forest & nature conservation volgen de studenten het vak ‘trends’. Hierkomen verschillende onderwerpen aan bod, waaronder ‘ecosystems’. De studenten vanBos- en natuurbeheer en de studenten van de HKU werken dit onderwerp samen uit en presenteren dit in een kunstvorm. De studenten zijn vrij om te bepalen hoe ze dit doen.

‘Tijdens dit project komen denkers en doeners bij elkaar’, vertelt Marcel Ponjee, docent aande HKU. ‘Een wetenschapsstudent richt zich op feiten, een hbo’er is praktisch ingesteld. Het is interessant om te kijken wat de studenten van elkaar kunnen leren.’