Studenten verlaten Rio zonder medailles

De vier Wageningse studenten die hebben meegedaan aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zijn zonder medailles weer thuisgekomen.

Voor baanwielrenner Jan-Willem van Schip eindigde de Spelen na de eerste ronde op het onderdeel ploegenachtervolging. Een teamlid van de student Bodem, water en atmosfeer kwam ten val, waardoor het Nederlandse team met twee man over de finish kwam. Bij de ploegenachtervolging betekent dat een automatische diskwalificatie van het team.

Atleet Nadine Visser startte haar zevenkamp goed met een derde plek op de honderd meter horden – haar specialiteit. In de ronden daarna, bij het kogelstoten en hoogspringen, viel de student Gezondheid en maatschappij echter ver terug in het klassement. Uiteindelijk eindigde ze op een negentiende plek. Visser kwam ook uit op de individuele honderd meter horden. Daarin strandde ze in de eerste ronde.

Atleet Eva Hovenkamp, student Gezondheid en maatschappij, deed mee aan de 4×400 meter estafette. Haar team kwam niet verder dan de eerste ronde op de 4×400 meter estafette.

Masterstudent Marketing and consumer behaviour Isheau Wong kwam met haar paard Zadarijke V niet verder dan de eerste kwalificatieronde in het paardenspringen. De hindernissen bleken te hoog voor haar paard, waardoor de amazone zich moest terugtrekken uit het toernooi.