Studenten spelen toneel in Arboretum (fotoserie)

Studententoneelvereniging W.S.T.V. Pierrot et Columbine speelt vanaf 18 mei zeven avonden toneel in het Arboretum Belmonte. De studenten spelen een stuk uit het begin van de 20e eeuw, dat ook raakvlakken heeft met het hier en nu.
Linda van der Nat

Foto: Sven Menschel

De afgelopen dagen stonden voor de studenten van W.S.T.V. in het teken van repeteren, repeteren en nog eens repeteren. Elk jaar staat de toneelvereniging van W.S.V. Ceres een paar avonden in het Arboretum met een openluchtvoorstelling. Resource nam een kijkje bij de generale repetitie in het Arboretum Belmonte.

Het stuk Bloedbruiloft van de Spaanse schrijver Federico García Lorca gaat over een jonge vrouw die haar bruidegom bij het altaar laat staan en er vandoor gaat met haar vroegere minnaar. ‘De mannen in het stuk zijn trots en ze werken hard, terwijl de vrouw thuis gevangen zit’, vertelt student Jelle Leeuw. ‘De vrouwen mogen hun eigen seksualiteit niet opeisen want dan wordt hen verweten een slet te zijn. Precies wat er vandaag de dag ook gebeurt met ‘corporale’ meisjes, met slutshaming. Nu is Ceres ook zo’n corporale vereniging, dus ik ben benieuwd of het publiek dat raakvlak ziet.’

Fotograaf Sven Menschel maakte een fotoserie van de repetitie.

Studententoneel ArboretumDe eerste voorstellingen zijn 18 en 19 mei. Daarna volgt een galavoorstelling speciaal voor Ceresleden. Vervolgens speelt W.S.T.V. op 1, 2, 3, en 4 juni. Kaarten reserveren kan hier (http://wstv.nl/reserveren/)