Studenten gezocht die meedenken over stedelijke voedselvoorziening

Wereldtuinbouwtentoonstelling de Floriade zoekt honderd studenten die willen meedenken over de voedselvoorziening van steden in de toekomst tijdens het evenement Flevo Campus Live. Bij dat evenement op 8 december zijn ook WUR-onderzoekers betrokken, onder wie Saskia Visser en Eelco Jansma.
Vincent Koperdraat

Voorbeeld van verticale landbouw tijdens Expo 2015 in Milaan © Shutterstock

De Floriade opent in 2022 haar poorten in Almere. Op de wereldtuinbouwtentoonstelling zal veel aandacht zijn voor innovatie. Om tot die innovaties te komen is de wetenschappelijke praktijkwerkplaats Flevo Campus opgericht.

De bedoeling van het evenement Flevo Campus Live is dat studenten, hoogleraren en experts innovatieve ideeën, suggesties en oplossingen bedenken om steden van de toekomst (nog) beter te voorzien van voedsel. Dat zal gebeuren via diverse workshops. Aan het eind van het programma komt Wayne Roberts, de Canadese voedselbeleidexpert en grondlegger van de Toronto Food Council, de dag afsluiten.

Geïnteresseerde studenten kunnen zich hier aanmelden.