Studenten Green Challenge krijgen eigen deur in Atlas

De studenten die deelnemen aan de Green Student Challenge hebben een eigen ingang. Zo kunnen ze zeven dagen per week en 24 uur per dag werken aan hun project.
Linda van der Nat

Vorige week is er een pad aangelegd en zijn er paslezers geplaatst bij een nieuwe ingang op de begane grond van Atlas. Vanaf volgende week kunnen de studenten hier werken aan hun duurzame stadskas. In eerste instantie in vijf ruimtes en vanaf april, als de Environmental Sciences Group verhuist, komt er extra kantoorruimte en een grote labruimte beschikbaar. Deze labruimte kunnen de studenten gebruiken als werkplaats.

Zaterdagavond

De eigen ingang was nodig om de studenten de gelegenheid te geven om op elk gewenst moment Atlas in te kunnen, vertelt coördinator Rio Pals. ‘Omdat de studenten dit project veelal naast hun studie doen, moeten ze ook op zaterdagavond hier terecht kunnen. De regels laten het niet toe dat we het hele gebouw openstellen.’ Bovendien is het leuk voor de studenten om een eigen, zichtbare toegang te hebben, zegt Pals. ‘Anders moeten ze bovenlangs of via de fietsenkelder.’

De Student Challenge zit tot halverwege de zomer in Atlas. Daarna zal StartHub naar dit deel van Atlas verhuizen. In 2019 verhuizen de student-ondernemers naar het nog te bouwen Plus Ultra 2. Ook studenten die in 2019 mee doen aan een Student Challenge kunnen in Plus Ultra 2 werken.