Studente aangereden op de campus

Op het fietspad naast de Droevendaalsesteeg is vanmiddag een studente aangereden. Een snel gearriveerde ambulance vervoerde haar naar het ziekenhuis.
Rob Ramaker

Foto: Thea Kuijpers

De fietsster werd aangereden door een zilverkleurige auto die vanaf Bronland – de weg langs Atlas – wilde invoegen op de Droevendaalsesteeg. Hierbij heeft de bestuurder waarschijnlijk de vrouw over het hoofd gezien. Omstanders belden na de aanrijding direct 112 zodat de hulpdiensten snel ter plekke waren. De verwondingen van de studente leken mee te vallen, zegt Bertram de Rooij, hoofd bedrijfshulpverlening (BHV) bij de Environmental Science Group, die met andere BHV’ers assistentie verleende.

Afgelopen september was ook al een ambulance te zien op de campus. Toen kwam een oud-medewerker hard ten val over een mini-vluchtheuvel naast de nieuw aangelegde busbaan. Ook toen waren de BHV’ers snel ter plaatste. Hoewel de oud-medewerker hard ten val kwam, hield hij er geen blijvend letsel aan over. De betonnen afbakening is sindsdien verwijderd. Momenteel wordt op de campus veel nieuw asfalt gelegd om fietsers en voetgangers beter van elkaar te scheiden. Dit moet de veiligheid vergroten.