Sporters van het jaar verkozen op Sportgala

Atleet Annelies Laan is uitgeroepen tot sportvrouw van het jaar tijdens het eerste Thymos Sportgala. Bart de Groof, winnaar van de Strong Man Competion 2014, kreeg de titel sportman van het jaar. Team 1 van badmintonvereniging Lobbers werd sportploeg van het jaar.

Foto: De badmintonners van Lobbers verkozen tot sportploeg van het jaar. Sven Menschel.

Annelies Laan werd in 2014 onder andere eerste op de 400 meter hardlopen bij de NSK indoor en vijfde op de 200 meter tijdens hetzelfde toernooi. Ook werd ze tweede op de 400 meter horden bij de NSK Baan. Ze is houdster van verschillende clubrecords bij WAV Tartlétos.

Bart de Groof won niet alleen de Strong Man Competition, hij verbaasde ook vriend en vijand door tijdens die wedstrijd een boomstam van 100 kg boven zijn hoofd te tillen.

Team 1 van Lobbers promoveerde naar de hoofdklasse door op de laatste speeldag van de competite de concurrentie in een onderling duel voorbij te streven. Lobbers wist met maar liefst 8-0 te winnen van de ploeg die tot op dat moment koploper was en werd zo kampioen. Het team bestaat uit Maartje van der Knaap, Stephanie Ladirat, Sabina Super, Marvin Pranotto, Chen Zhang, Niels Dam en Vincent Shan.