Sporters van het jaar gehuldigd (fotoserie)

Voor het tweede jaar op rij is triatleet Julie von Gruenigen Wageningse studentensportvrouw van het jaar geworden. Ze kreeg de prijs dinsdagavond 18 april tijdens het Thymos Sportgala in partycentrum De Toekomst

Atleet Joep Kluwen werd sportman van het jaar, het mannenatletiekteam van Tartlétos won de titel sportploeg van het jaar en volleybalcoach Jacques van Leersum werd uitgeroepen tot sportcoach van het jaar.

Julie von Gruenigen behaalde afgelopen jaar de eerste plek bij de Triathlon Challenge in het Duitse Roth. Ook zette ze de beste tijd neer bij de Ironman Challenge op Mallorca. Ze is gekwalificeerd voor de wereldkampioenschappen po Hawaii dit jaar. Vanwege die prestaties werd ze Wageningse studentensportvrouw van het jaar. Ze versloeg daarmee zwemmer Francesca Marcato en lacrossespeelster Lin Peterse. Atleet Joep Kluwen won vanwege zijn goede prestaties bij diverse studentenkampioenschappen, waaronder de Batavierenrace (tweede plaats). De mannen van Tartlétos kregen hun onderscheiding vooral omdat ze met overmacht promoveerden van de derde naar de tweede divisie.

Coach Jacques van Leersum viel in de prijzen omdat hij zich 31 jaar heeft ingezet voor studentenvolleybalvereniging WaHo. Na dit seizoen neemt hij afscheid.

Fotograaf Sven Menschel maakte voor Resource de volgende fotoserie:

Thymos Sportsgala 2017