Wetenschap

Science Café Wageningen: Menselijke voortplanting in de 21e eeuw

Ben je benieuwd welke mogelijkheden we tegenwoordig hebben op het gebied van voortplanting, en of we deze ook allemaal moeten gebruiken? Kom dan vanavond naar Science Café.
Tessa Louwerens

Waar zouden we zijn zonder de menselijke voortplanting? Helaas werkt het niet altijd via de natuurlijke weg. De afgelopen decennia zijn er verschillende manieren bedacht om vruchtbaarheidsproblemen te omzeilen. Aan de andere kant wordt er gepraat over ‘designer baby’s’: het idee dat we met moderne technologieën kinderen kunnen ontwerpen zonder tekortkomingen en met een hogere levensverwachting. Is dit de toekomst van de menselijke voortplanting?

Vanavond in het Science Café bespreekt professor Sjoerd Repping van de universiteit van Amsterdam de huidige behandelingen en technologieën voor hulp bij zwangerschap. Daarna zal professor Wybo Dondorp van Maastricht University de ethische aspecten bespreken van onderzoek naar menselijke voortplanting en het gebruik van nieuwe technologieën.

Nieuwsgierig? Kom dan naar het Science Café op 26 januari.

Locatie: Cafe Loburg 19:45 Live muziek20:15 Sprekers