Cultuur

Roomservice was zwoel en intiem

Wageningse studentenkamers werden op 5 november weer omgetoverd tot kleine theaters. Het was de negende editie van Roomservice, georganiseerd door Studium Generale.
Twan van der Slikke

Foto: Sven Menschel

Zittend, liggend of staand in de geïmproviseerde setting werd er genoten van muziek, dans, cabaret, verhalen en gedichten. Na elke voorstelling werd te voet of op de fiets de weg vervolgd naar de volgende locatie. Zo was er een buikdansshow van Amarah Ates met opzwepende oosterse muziek, waarbij het publiek meeklapte op het ritme van de heupen van de danseres. De sfeer in de ronde daarna was juist heel ingetogen. Sanne Rambags, op gitaar, kreeg de bezoekers stil met haar zelfgeschreven songs. Koppeltjes hielden elkaar nog wat dichter in de armen toen Sanne met gevoel haar laatste woorden zong, zo zacht dat je de regeldruppels op het dak kon horen vallen. Toen ze klaar was klonk in het kleine kamertje een luid applaus.

Met ongeveer 400 bezoekers was Roomservice volledig uitverkocht. ‘Mensen bestelden tickets vanuit het buitenland. Internationale studenten wilden er zo graag bij zijn dat ze zelfs naar Nederlandse shows gingen’, aldus Wiebe Aans van Studium Generale.