Roeisters Argo trekken blik op Varsity

De eerstejaars roeisters van W.S.R. Argo hebben hun favorietenrol waargemaakt. Mylène, Marissa, Floor, Deanne en stuur Kim wisten als eersten te eindigen in hun klasse tijdens de Varsity, de belangrijkste roeiwedstrijd van het jaar.
Linda van der Nat

Op het Amsterdam-Rijnkanaal versloegen de Argonautes met enkele bootlengtes verschil hun concurrenten uit Amsterdam en Groningen. ‘Er waren best wel verwachtingen dat we zouden winnen,’ vertelt Deanne Verkroost. ‘Vanuit onszelf, maar ook vanuit Argo. We wisten dat we het konden, maar we moesten het nog wel waarmaken. Het was dan ook een hele opluchting toen we het kanonschot hoorden en wisten dat we het blik binnen hadden.’

Tijdens de voorwedstrijden werden de ‘Lichte Dames’ nog tweede achter de Leidse roeisters van Njord. Deanne: ‘Dat was geen reden tot paniek omdat we zagen dat Njord echt alles had gegeven om ons te pakken. Wij wisten dat de snelste drie doorgingen naar de finale dus we hadden ons nog een beetje gespaard.’ Tijdens de finale was het snel bekeken. ‘Het startje bij de finale was net iets minder, maar toch lagen we meteen voor op de rest van het veld.’ Na 500 meter pakten de dames een duidelijke voorsprong die ze niet meer uit handen gaven.

De Argonautes staan nu bovenaan in het Eerstejaarsklassement.

UPDATE

: Overigens zijn de Lichte Dames niet de enigen die blik wisten te trekken. De eerstejaars Zware Heren wonnen hun finale ook. Een speciale overwinning, want het was voor het eerst in 36 jaar dat de Jonge Acht van Argo wist te winnen op de Varsity. Bovendien was het de eerste overwinning voor de mannen.