Resource 6: Wie wordt de nieuwe leider?

Studenten en medewerkers hebben een goed idee over de opvolger van Aalt Dijkhuizen. Resource maakte een rondje en noteerde hun wensen. Een vrouw moet het worden, een people’s manager die echter ook zakelijk koers weet te houden.

Zwarte Piet, verleden tijd of niet?

Over het vermeende racistische karakter van het Nederlandse Sinterklaasfeest is veel misbaar. De VN doet onderzoek en twee miljoen Nederlanders tekenen een ‘Pietitie’. Wat vindt de internationale Wageningense gemeenschap: is Zwarte Piet kwetsend of niet?

Tenure track begint te knellen

Vier jaar geleden introduceerde de universiteit een nieuw loopbaanbeleid voor wetenschappelijk talent: de tenure track. Maar doet het standaard traject wel recht aan de veelvormigheid van de academische wereld. ‘Je wil niet alleen spitsen in je team.’

Verder in deze Resource:

– Bushcrafting: overleven in de Wageningse bossen op paddenstoelen, kastanjes en wilde planten.- Wetenschappers ontwikkelden een app om het mooiste plekje van Nederland te vinden.