Resource 4: Een karig bestaan

Wageningse studenten zijn zuinig en financieel conservatief, zo blijkt uit een enquête. Ook maakte Resource een portret van Han Lindeboom, eigenzinnige wetenschapper op Texel.

Liever geen schuld

Wageningse studenten lenen het liefst zo min mogelijk, blijkt uit de enquête die Resource hield onder 178 ouderejaars studenten. Bovendien teren ze voor een belangrijk deel op de zak van hun ouders. De meisjes althans. De jongens moeten het met een veel kleinere toelage doen.

‘Ik ben pragmaticus, geen idealist’

Met zijn pittige standpunten weet hij regelmatig de discussie aan te zwengelen over het beheer van onze zeeën. Tegelijk kennen zijn intimi Han Lindeboom als een aimabel persoon. Een portret van de man die veel groter is dan het eiland waar hij woont en werkt.

Orion, een droom van een gebouw?

Het nieuwe onderwijsgebouw Orion is volop in gebruik. Maar de ervaringen van gebruikers lopen uiteen. Een mooi gebouw met comfortabele voorzieningen, vindt de een. Maar het is niet ontworpen door mensen die iets van onderwijs begrijpen, meent de ander.

Verder in deze Resource:

– Een reportage bij een bomenkerhof.

– Een interview met Tijs Breukink over de toekomst van de campus.

– Een nieuwe aflevering van onze realityserie ‘Mortierstraat 14b’