Resource 20: De vele gezichten van Louise Fresco

Ze begint in juli als de nieuwe baas van Wageningen UR. Maar wie is Louise Fresco eigenlijk? Resource schetst haar in dit nummer als een veelzijdige persoonlijkheid: wetenschapper, auteur, bestuurder, zendeling en student.

‘Geen eiland maar een proeftuin’

Het Honours Programme, dat dit studiejaar van start gaat aan Wageningen University, wordt een proeftuin voor vernieuwing van het huidige onderwijs, zeggen de organisatoren. In september beginnen de eerste 31 studenten.

Bloed, zweet en spray tan

Stijldansen is topsport, vindt Dieuwertje de Wagenaar. De derdejaars student Landschapsarchitectuur danst op het hoogste niveau en kreeg daarvoor onlangs een topsportbeurs van het Fonds Niels Smith. ‘Ik wil sowieso in de top vijftig van de wereld komen.’

Wie blijft wetenschapper?

‘Ik weet niet op ik jonge mensen op dit moment een carrière in de wetenschap zou aanraden, zei KNAW-voorzitter Hans Clevers op 12 juni tijdens een forumdiscussie in Orion. Wat vinden jonge Wageningse onderzoekers daarvan? Willen ze door in de wetenschap? Of niet?

Verder in deze Resource:

– Dilemma’s rond plastic recycling.

– Meer meldingen van ongewenst gedrag.