Premier Vietnam op bezoek bij WUR (fotoserie)

De Vietnamese premier en zes van zijn ministers waren vanochtend op bezoek bij WUR. Premier Nguyễn Xuân Phúc sprak met studenten en medewerkers van WUR en liet zich bijpraten over typische Wageningse onderwerpen zoals voedsel en de controle daarop.
Vincent Koperdraat

© Vincent Koperdraat

Eén van de hoogtepunten van het bezoek van de Vietnamese premier was een kijkje in het lab in Rikilt. Daar kreeg hij uitleg over hoe de controle op voedsel in Nederland is geregeld.

Eerder was de premier in Impulse waar hij een ontmoeting had met studenten en medewerkers.

© Vincent Koperdraat

Per helikopter vertrok de premier rond het middaguur naar Den Haag waar hij een ontmoeting heeft met premier Mark Rutte. Nguyễn Xuân Phúc is samen met zes van zijn minsters en een hele trits aan Vietnamese bedrijven tot dinsdag in Nederland. Naast WUR staat deze dagen ook een bezoek gepland aan onder meer de haven van Rotterdam.

Fotograaf Sven Menschel maakte de volgende fotoserie over het bezoek van de Vietnamese premier.

bezoek premier Vietnam

Lees ook: