Wetenschap
Politiek

Politici komen praten op de campus

De verkiezing van de Tweede Kamer op 15 maart nadert en dus zijn de politici on tour. Ze komen ook naar de Wageningse campus. Je kunt kiezen uit Stientje van Veldhoven, Jeroen Dijsselbloem en een debat met zes partijen.
Albert Sikkema

<Jeroen Dijsselbloem, foto: EU2016 NL>

Komende woensdag, 1 maart, bezoekt D66 de Wageningse campus. Tijdens dat bezoek kunnen studenten en medewerkers in discussie met onder meer Kamerlid Stientje van Veldhoven (D66) over duurzaamheid. Aanvang 13.45 uur in Impulse.

VVD

Op dinsdag 7 maart brengt het Kamerlid Remco Dijkstra (VVD) een bezoek aan de campus. Hij brengt een werkbezoek aan de WUR, bezoekt Wagenings onderwijs op het gebied van duurzame ontwikkeling en krijgt uitleg van Wageningse klimaatonderzoekers. Of er dan nog tijd is voor discussie met studenten en onderzoekers, is nog onduidelijk.

Debat

Op woensdag 8 maart is er een duurzaamheidsdebat met meerdere partijen in Impulse. CDA, CU, D66, GroenLinks, PvdD en VVD discussiëren met elkaar over welke rol Nederland kan én moet spelen in het verduurzamen van de wereld. Drie prikkelende stellingen zijn het uitgangspunt. Dit debat begint om half 1 in Impulse.

Dijsselbloem

En op maandag 13 maart komt Jeroen Dijsselbloem naar de campus. Een thuiswedstrijd voor de oud-economiestudent van de WUR. Dijsselbloem komt ’s avonds langs in de Waaijerzaal in Orion en gaat dan in een soort College Tour setting in gesprek over politieke thema’s met een gespreksleider en de zaal.