Organisatie - 5 oktober 2006

Peulenschil

Je bent vice-admiraal. Dan pik je het niet dat het blad van jouw vloot over seksuele intimidatie schrijft. Dan geef je je voorlichter een berisping, want het blad moet gaan over de zegeningen die de Nederlandse marine over de wereldzeeën brengt. Natuurlijk is het voor een krachtige bestuurder een peulenschil om een krant zonder ergernis te laten maken. Daarvoor heb je voorlichters die altijd het beste met je instelling voorhebben.
Neem nou Wageningen. Een universiteitskrant moet tegenwoordig net als bij de marine en het bedrijfsleven de corporate identity ondersteunen. Daarom vinden onze bestuurders dat er een rubriek over de goede oude tijd in moet. Want de problemen van nu zijn kinderspel vergeleken met moeilijkheden van vroeger. Daarom past in de krant ook een coverstory over het leven van de maker van de Zaaijer of zo iets.
Om de identity verder te verhogen helpt een artikel over brave studenten die met genoegen wat meer betalen voor de overheerlijke kantinekoffie van Douwe Egberts, want het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan.
Dat er veel foto’s in moeten staan, staat buiten kijf. Prinses Laurentien heeft onlangs anderhalf miljoen analfabeten geteld, dus daar zullen zeker nogal wat Wageningse studenten en medewerkers onder zitten.
Een must in Food Valley is een bijdrage over rare smaken. Het is een genoegen om te lezen dat de haring met suiker Wouter Bos aangenaam heeft verrast en dat een gebakken sprinkhaan er bij ons ingaat als koek. Kortom, we zijn op de goede weg

Re:ageer