Petitie: ’s zomers ook in het weekend sporten

Studenten willen graag dat de Bongerd wordt opengesteld in de weekenden tijdens de zomervakantie. Maar beheerder Henri ten Klooster van het sportcentrum heeft daar geen geld voor.
Albert Sikkema

Op Facebook loopt een petitie van Wageningse studenten om sportcentrum De Bongerd langer open te krijgen tijdens de zomervakantie. De studenten willen tijdens de zomervakantie blijven sporten in het weekend, maar dan is De Bongerd dicht. De petitie is inmiddels ondertekend door 54 studenten.

De Bongerd werkt in de zomermaanden – juli en augustus – met aangepaste openingstijden. Doordeweeks is het sportcentrum open van 12 uur ’s middags tot 10 uur ’s avonds, in het weekend is het dicht. ‘We kunnen de openingsuren niet uitbreiden, we moeten binnen ons budget blijven’, zegt hoofd sportcentrum Henri ten Klooster.

Initiatiefnemer Mark Rothuis van de petitie wil graag dat De Bongerd in het weekend open gaat en gedurende de week een paar uur later open gaat, zodat het per saldo even lang open is. Maar Ten Klooster denkt dat dit geen goed idee is. ‘Na de opening van de fitnessruimte hebben we goed gekeken wanneer het druk is en daar hebben we de openingstijden op aangepast. In de zomerperiode is het niet druk in de weekenden.’