Studentenleven

Palmindronk binnen half uur uitverkocht

De jaarlijkse Dobbel Palm indronk vind volgende week plaats in de Wageningse binnenstad. Vandaag startte de voorverkoop, na 25 minuten waren alle 500 kaarten verkocht.

Het concept van de Palmindronk is simpel: je koopt een strippenkaart voor tien euro. Daarmee kun je in zeven verschillende kroegen een Palmpje drinken. Een goedkoop speciaalbiertje dus. Het evenement is mateloos populair onder studenten. Een half uur voor de voorverkoop van start zou gaan, rond 12 uur vanmiddag, stond er al een enorme rij voor de kroeg de Vlaamse Reus, helemaal tot aan de kerk. ‘We zijn maar wat eerder met de verkoop begonnen’, zegt kroegbaas Carel Oomes. ‘Anders had er misschien een hele slinger rondom de kerk gestaan.’ Vanwege geruchten over een zwarte handel, mochten mensen maximaal vijf kaarten kopen. Wie achter het net heeft gevist kan op 7 november toch gewoon naar de binnenstad komen. De palm is ook tegen normaal tarief te koop. Oomes kijkt nog hoe hij deze mensen tegemoet kan komen, maar extra kaarten komen er niet. ‘Daarvoor doen er te weinig kroegen mee’, aldus Oomes. ‘We moeten ook aan de veiligheid denken.’ Wel heeft Oomes geregeld dat er 300 extra kerstmutsen te krijgen bij de Palm koets op de avond zelf. Wie het eerst komt, die het eerst maalt .