Overledene Dijkgraaf nog niet geïdentificeerd

De overleden persoon in studentenflat Dijkgraaf is niet eenvoudig door een familielid te identificeren. Uit gebitsanalyse of DNA-onderzoek moet blijken of het inderdaad de huurder van de kamer betreft.
Koen Guiking

De politie heeft contact met een broer van de huurder van de kamer waar vrijdag 16 oktober een levenloos lichaam werd gevonden. Via het DNA van deze broer zou ook vastgesteld kunnen worden of de huurder inderdaad de overledene is.

Duidelijk is al wel dat de persoon op natuurlijke wijze om het leven is gekomen. Van een misdrijf of zelfmoord was geen sprake, meldt politiewoordvoerder Paul Koetsier. Voor de politie is er daarom geen reden om verder onderzoek te doen naar de exacte doodsoorzaak. Ook de vraag hoe lang de persoon al dood was, zal de politie niet verder onderzoeken. ‘Als de familie antwoord wil op die vragen, dan is het aan hen om verder onderzoek te doen’, licht Sylvie Deenen toe, directeur van Idealis.

Idealis heeft vanochtend een bijeenkomst georganiseerd voor de bewoners van de gang waar het lichaam is aangetroffen. ‘Daar hebben we aangegeven dat er, voor wie daar behoefte aan heeft, contactpersonen zijn aan wie ze hun verhaal kunnen vertellen.’

Bij de voordeur van Dijkgraaf 6C stond vanochtend een bloemetje. Op een briefje stond de tekst: ‘Don’t be afraid in [the] dark’. Een bewoner vertelde dat de overleden student ‘al heel lang’ op die afdeling woonde.

Eerdere berichten