Studentenleven

Osiris gaat voor Gouden Neus

Een week voor clown lopen heeft studentenvereniging Osiris goed gedaan. De vereniging voor VHL-studenten in Leeuwarden is namelijk genomineerd voor de Gouden Neus. Deze prijs wordt uitgereikt door Stichting CliniClowns, als blijk van waardering voor het beste landelijke initiatief om geld in te zamelen.

Afgelopen jaar hebben leden tijdens de jaarlijkse Anniversieweek van Osiris, wanneer de verjaardag van de sociëteit wordt gevierd, verschillende feestelijke activiteiten georganiseerd om geld binnen te harken voor het goede doel. Zo ging het bestuur verkleed als clowns geld inzamelen onder studenten en medewerkers van de hogeschool, werd er een Rad van Avontuur georganiseerd, konden leden ‘s ochtends een Anti-Kater ontbijt kopen en nam het bestuur op Koninginnedag in hartje Leeuwarden plaats in een schavot om bekogeld te worden met eieren. De opbrengst van al deze activiteiten (2063,19 euro) werd geschonken aan Stichting CliniClowns. Daarmee speelden ze zich in de kijker van Eeuwe Broersma, een van de plaatselijke ambassadeurs van de stichting. Elk jaar nomineren deze ambassadeurs de beste sponsorinitiatieven per provincie voor de Gouden Neus. Broersma , aan wie de cheque werd uitgereikt, was blij verrast toen hij de opbrengst zag: "Ik had wel verwacht dat het meer zou zijn dan 10 euro, maar zóveel…". Vanaf 6 maart kan gestemd op de beste landelijke actie via Facebook en de site van CliniClowns, daarna zal op op 24 maart blijken of de ludieke acties van Osiris goed genoeg waren voor het winnen van de Gouden Neus.