Gebouwen
Internationaal
Studentenleven

Ook kamergarantie voor Nederlandse student

Alle studenten die hemelsbreed meer dan 130 kilometer van de Wageningse campus wonen, krijgen voortaan kamergarantie. Studentenhuisvester Idealis gaat van mei tot september en van november tot februari vrijkomende kamers leeghouden voor nieuwkomers. Mocht dit nog onvoldoende zijn, dan creëert de organisatie 150 extra kamers voor piekopvang.

Foto: Joris Schaap

De nieuwe afspraken staan in een vernieuwde overeenkomst voor huisvesting van internationale studenten die Wageningen universiteit en Idealis onlangs hebben gesloten.

Volgens het bestaande contract kregen internationale studenten al kamergarantie, maar wordt nu dus uitgebreid naar alle studenten die van ver komen. Ook doet Idealis voortaan de toewijzing van 565 kamers in Earth House, Fire House en Water House aan de Haarweg, Churchill House en locatie Berinchem. Eerder dit jaar werd het systeem voor kamertoewijzing versoepeld door Idealis. Alleen buitenlandse studenten konden eerst in aanmerking komen voor gemeubileerde kamers. Nederlandse studenten konden zich alleen voor ongemeubileerde kamers opgeven. Sinds januari kunnen studenten op alle kamers reageren.