Ontruiming Atlas door verdacht pakketje

Rond 11 uur vanochtend is Atlas ontruimd wegens een verdacht pakketje. Er is een verdachte aangehouden.

Het pakketje werd afgeleverd aan de balie. Direct na ontvangst werd de politie gewaarschuwd, waarna het gebouw werd ontruimd. Zo’n vierhonderd medewerkers zijn naar Gaia en Lumen uitgeweken. Sinds begin dit jaar zetelt het bestuur van Wageningen UR in het gebouw. Update 11.26 Bij het Atlasgebouw staan meerdere politie- en ambulancevoertuigen. Ook de brandweer is aanwezig. Update 12.12 Volgens Omroep Gelderland is er een verdachte aangehouden; degene die het pakketje heeft afgeleverd. Update 12.50 Het gebouw is weer vrijgegeven. Het is niet voor het eerst dat er verdachte post wordt afgeleverd bij Wageningen UR. In 2001, na de aanslagen op de Twin Towers in New York, werden er brieven bezorgd bij het oude Bestuursgebouw. Omdat gevreesd werd voor anthrax, werd een aantal studenten drie uur in quarantaine gezet. Twee jaar geleden was er een bommelding waarbij dierenactivisten betrokken waren.