Wetenschap - 20 september 2016

One hundred Chinese PhD candidates to come to Wageningen

tekst:
Albert Sikkema
1

In the next four years, the university will train between 80 and 100 PhD candidates from the Chinese Academy of Agricultural Sciences (CAAS). The first group of 20 PhD candidates received an introductory course in Beijing between 6 and 21 September.

<Photo: Claudius van de Vijver of Wageningen Graduate School and Roger Staats of In’to Languages providing the language course>

During the introductory course, the PhD candidates took the courses Scientific Writing and Effective Academic Development. In the first week, the PhD candidates had to write an article in English and present a project proposal under the supervision of lecturers from Wageningen. In the second week, they were given a heads-up of the problems they might encounter during the PhD programme. Matters such as fear of failure, perfectionism, leadership, communication, assertiveness and scheduling were discussed. Using these, the PhD candidates had to write a plan of action on how they will use their insights during their research.

Sandwich
The PhD candidates work partly in China and partly in Wageningen; they are so-called sandwich PhD’s who spend about a year and a half in Wageningen and two-and-a-half years in China. They are supervised by researchers from both WUR and CAAS during the entire period. The candidates are selected by the Chinese Academy. The PhD candidate and Chinese supervisor then select a Wageningen promotor, who in turn decides whether or not he or she accepts the invitation.   

The Chinese students were pleased with the introductory course. One of the PhD candidates gave a lecturer from Wageningen a beautiful compliment. ‘The way you teach will never ever happen among Chinese teachers: the confidence, the sharing, the respect, the humour. You are not just a teacher to me, I admire you so much.’

Re:acties 1

  • Ano

    Nou, de NL fietsers daar hebben ook nog nooit gehoord van voorsorteren...

    Reageer

Reacties 3

  • Gerrit van Eijk

    Leren fietsen is één, verkeersregels leren is twee, verkeersregels houden/'toepassen' is drie, een veilige route kiezen - met zo min mogelijk kruisingen en vervlechting/confrontatie met 'snelverkeer' en ander verkeersdeelnemers - is vier.
    Daarom fietsers die al van jongsafaan fietsen, geef goede voorbeelden aan degenen die het fietsen nog aldoende leren.
    Geef a.u.b. tijdig en duidelijk richting aan.
    Passeer vluchtheuvels rechts.
    Snijd niemand af.
    Houdt rekening met minder rappe en minder behendige fietsers (jonger en ouder).
    Kijk ver genoeg voor je uit, ondermeer op tweerichtingsfietspaden (tegemoetkomend verkeer heeft ook ruimte nodig en wil ook tijdig en vooral heel op bestemming aankomen.
    Onderzoek wat de met bordjes aangegeven route naar Campus je kost en oplevert, in tijd, energie, risico (voor jezelf en voor degenen wiens wegen je kruist) vergeleken met je huidige route.
    PS: wie van jullie wil meedenken en ontwikkelen aan een app, waarmee je beloond wordt als je knelpunten en risicovolle (sluip)routes vermijdt?
    Wie van jullie wil meedenken aan het verbeteren van onderdelen/puzzelstukjes van routes naar Campus, die de routes nu nog (te) onaantrekkelijk maken?

  • rich

    inderdaad, levens gevaarlijk, chinezen op de fiets, je kunt wachten dat het vreselijk afloopt in de tarthorst.
    wie is er dan verantwoordelijk.....

  • Buurman

    Krijgen ze fietsles?


Re:ageer