Studentenleven

Nieuwe studentenhuisvesting aan Marijkeweg

De Vakschool Wageningen van het Rijn IJssel College vertrekt van de noordzijde van de Marijkeweg in Wageningen. Daar is plek voor nieuwbouw met 200 studentenkamers, stelt het gemeentebestuur.
Albert Sikkema
Koksschool Marijkeweg Foto Rijn IJssel College

De Vakschool, te herkennen aan de grote koksmuts op de voorgevel, gaat uitbreiden aan de zuidkant van de Marijkeweg. Daardoor komt het terrein aan de noordzijde begin 2019 vrij. Het Wageningse gemeentebestuur wil vergunning verlenen voor de sloop van het huidige gebouw, omdat het onwaarschijnlijk is dat zich kopers voor dit gebouw melden. Sloop opent de weg voor een nieuw studentencomplex op de hoek van de Marijkeweg.

Fietsers

Wel stelt de gemeente als voorwaarde dat er een oplossing komt voor de aanzwellende stroom fietsers die dagelijks van de studentencomplexen aan de Marijkeweg en Haarweg naar de campus fietst. De vele fietsers blokkeren ’s ochtends en eind van de middag het autoverkeer op de rotonde Marijkeweg/Kortenoord Allee. Dat probleem wordt alleen maar groter met de nieuwbouw voor studenten op de hoek van deze rotonde, verwacht de gemeente. Daar moet een oplossing voor komen.

Lees ook: