Gebouwen

Nieuwe sporthal half juli opgeleverd

De nieuwbouw bij Sports Centre De Bongerd is 19 juli klaar. Dat is een half jaar later dan de bedoeling was.
Linda van der Nat

In de stille zomermaanden legt de aannemer de laatste hand aan de bouwwerkzaamheden. De komende tijd wordt in de nieuwe hal de vloer gestort, worden de kleedkamers, douches en toiletten geïnstalleerd en de opbergruimtes gemaakt. In principe is de hal dan te gebruiken, zegt bedrijfsleider van De Bongerd Annemieke Dijkstra. ‘Maar er volgt nog een heel traject om de hal gereed te maken om echt te kunnen sporten: het scorebord moet nog worden opgehangen en de muziekinstallatie moet worden geïnstalleerd.’ Het streven is dat studenten aan het begin van het nieuwe collegejaar in de hal terecht kunnen, aldus Dijkstra. Tijdens de AID kunnen er eventueel al activiteiten naar de sporthal verplaatst worden, als het slecht weer is.

De nieuwe sporthal had aan het begin van 2016 af moeten zijn. Een geluidsvergunning die niet in orde was en de omlegging van een gasleiding veroorzaakten oponthoud. Dijkstra verwacht nu geen verdere vertraging meer. ‘Het is allemaal heel vervelend dat het uitloopt, maar uiteindelijk komt er wel iets heel moois te staan.’