Organisatie - 1 januari 1970

Nieuw imago voor Integrand

‘New&improved!’, roept hun magazine in hoofdletters. Integrand is per november de weg van vernieuwing ingegaan. Een nieuw imago moet leiden tot een betere bekendheid. Want Integrand, wat is dat eigenlijk?

‘Integrand bemiddelt tussen bedrijven en studenten,’ vertelt Marlies van Zeeland. Zij is één van de zeven bestuursleden van Integrand Wageningen, onderdeel van de landelijke non-profitorganisatie. Doel is om studenten al tijdens hun studie kennis te laten maken met het bedrijfsleven door middel van stages, werkopdrachten en trainingen.
In Wageningen hebben zich ruim vijfhondervijftig studenten ingeschreven. Toch blijft het voor velen nog een vrij vage organisatie. ‘Onze grootste drempel was onbekendheid,’ beaamt bestuurslid Anneke Klugkist. ‘We willen nu een merk worden. Zoals je zonder erover na te denken precies weet wat Coca-Cola is als je het drinkt, zo moet iedereen straks weten wat Integrand doet als ze het logo zien.’
Zojuist zijn op het kantoor in LA13 dozen vol materiaal afgeleverd met dat nieuwe logo erop: Integrand in de kleuren rood en wit, gedrukt op een zwarte achtergrond. Op tafel liggen posters, stickers en magazines. Met deze nieuwe Integrandlijn hoopt het bestuur een belangrijke stap te zetten naar betere toegankelijkheid. ‘We willen tussen de studenten staan,’ zegt Van Zeeland. ‘Maar het is ook weer een stukje professionaliteit naar bedrijven toe,’ aldus bestuurslid Gerdien Visser.
De zeven bestuursleden glunderen in hun nieuwe Integrand-kleding. ‘We hebben hier echt naar toe geleefd,’ zegt Gerdien enthousiast. Het bestuur is een enorm gemotiveerd team. Volgens henzelf komt dit door de uitdaging van ‘een stukje professionaliteit’ naast hun studie. Het contact met studenten en de vele bezoeken aan bedrijven, maakt dat Integrand een belangrijke toevoeging is. ‘Het is een soort van eigen bedrijf,’ zegt Marlies. ‘Een projectgroep binnen je studie is nog een veilige omgeving. Dit niet.’
Met de introductie van het nieuwe logo is Integrand nog niet helemaal om. Op de posters staat: ‘Wordt vervolgd’. ‘We zitten in de overgangsperiode. Ons doel is voor de zomer Integrand écht op de kaart te zetten,’ zegt Marlies. / LH

Re:ageer