Nieuw bureau helpt studenten bij zoektocht bijbaantje

Een nieuw bedrijf genaamd Student2Work gaat studenten in Wageningen helpen een bijbaan te vinden naast hun studie.
Madhura Rao

© Student2Work

Cleo Kortenhorst, masterstudent bij Management, Economie en Consumentenstudies, is betrokken geweest bij de oprichting van het bureau. Ze hoopt werkzoekende medestudenten aan een baantje te helpen.

‘We zagen studenten en scholieren die moeite hadden om een bijbaan te vinden en werkgevers die geen werknemers konden vinden. In Wageningen en omgeving is er genoeg werk, je moet het alleen zien te vinden. Dat gaan wij nu doen’, aldus Kortenhorst. Het bedrijf wil ervoor zorgen dat studenten zich financieel kunnen onderhouden en hun studielening kunnen terugbetalen. De bedoeling is dat zowel internationale als Nederlandse studenten kunnen solliciteren en dat ze meer betaald krijgen dan het minimumloon.

‘Het grote verschil tussen Student2Work en andere uitzendbureaus is dat wij studenten helpen in hun zoektocht naar een bijbaantje naast de studie, terwijl andere bureaus meer gericht zijn op werk na het afstuderen’, aldus Kortenhorst.

Op de website van Student2Work kunnen studenten specificeren welk soort werk ze willen doen: buitenshuis, in een restaurant, in een fabriek, etcetera. Afhankelijk van vraag en aanbod en de voorkeuren van studenten en werkgevers, zal het bedrijf contact opnemen met studenten om ze op de hoogte te stellen van de beschikbare baantjes. Registratie voor de studenten is gratis.