Wetenschap - 6 september 2001

Muizenissen

Louis Claessen, student Landbouwtechniek:

"Hoe kan een bedrijf nou zoiets doen? Ze leveren een dienst, ze vragen je zevenhonderd gulden voor een aansluiting, ze maken je zes maanden lang afhankelijk van hun product. En daarna vertellen ze je doodleuk met een briefje dat ze ermee ophouden. Ik vind eerlijk gezegd dat Priority Telecom dat niet kan maken. Per 1 oktober stoppen ze met het doorgeven van internet. Ze verdienen kennelijk niet genoeg. Dat kan toch niet? Een bedrijf dat zo'n fundamentele dienst levert als internet heeft een verantwoordelijkheid tegenover zijn klanten.

Ik ben afhankelijk van het internet. Ik kan zonder tv, zonder radio en misschien zelfs wel zonder telefoon. Maar ik kan niet zonder internet. Ik heb het nodig voor mijn studie. Ik regel mijn halve sociale leven ermee. Zonder een aansluiting kom ik in de problemen. En een heleboel studenten met mij. Dat Priority daar niet bij stilstaat, dat getuigt van arrogantie. Ik heb er geen andere woorden voor.

We hebben trouwens wel vaker moeilijkheden gehad met onze aansluitingen. Dat had te maken met de service, die vaak te wensen overliet. Maar laten we wel wezen: de 37 gulden 50 die we moesten betalen was natuurlijk niet veel.

En nu wachten we maar af. Want wat kun je eraan doen? Helemaal niets." | W.K.

Re:ageer