‘Mooie score voor deelname studentenenquête’

Bijna veertig procent van de studenten heeft dit jaar de Nationale Studenten Enquête ingevuld. Een mooie score, vinden de makers.
Hoger Onderwijs Persbureau

Dit jaar is aan 712.280 studenten gevraagd de landelijke enquête in te vullen, meldt Stichting Studiekeuze123. Meer dan 39 procent heeft alle vragen over hun opleiding en instelling daadwerkelijk beantwoord. Vorig jaar waren het er minder; toen vulde 34 procent de enquête in.

Hogescholen en universiteiten doen elk jaar hun uiterste best om zoveel mogelijk studenten de vragenlijst te laten invullen. De uitkomsten van de enquête worden bijvoorbeeld gebruikt voor de keuzegidsen voor het hoger onderwijs, de website studiekeuze123 en de jaarlijkse special van tijdschrift Elsevier.

De uitslagen van de vragenlijst volgen op 21 mei.