Moderne dans in Impulse (fotoserie)

Twee middagen lang was de ‘zitkuil’ in Impulse ongetoverd tot een dansvloer. 14 studenten van ArtEZ, de hogeschool voor de kunsten uit Arnhem, dansten een soloperformance.
Edwin van Laar

© Guy Ackermans

Twee van hen werden vastgelegd door fotograaf Guy Ackermans. De Litouwse Gabriella Emily Aidulis danste haar Anatomy of transformation waarin ze diverse dansstijlen wil laten zien. In het verleden danste eigenlijk hoofdzakelijk urbanstyle. Ignore the suffer heet de solodans die de Belgische danser en choreograaf Justin Patfoort uitvoerde. Op het nummer Nothing’s gonna hurt you babe van Cigarettes after sex bewoog hij zich over de vloer slechts vergezeld door een emmer. In totaal deden veertien dansers op 22 en 27 november een zelfgemaakte moderne soloperformance . De dansers studeren allemaal aan ArtEZ hogeschool voor de kunsten in Arnhem.

Bekijk hier de fotoserie:

ArteZ  in Impulse nov 2017