Organisatie - 29 februari 2016

Minst domme slogan

tekst:
Roelof Kleis
2

Eindelijk eens een lijstje waar Wageningen UR in de achterhoede eindigt: de verkiezing van de domste reclameslogan. For quality of life is volgens het Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten (H.NU) zo gek nog niet.

H.NU schreef eind vorig jaar de online verkiezing van de domste reclameslogan uit als kritiek op de sterk toegenomen economisering van de universiteiten. De kritiek richt zich op de reclameleuzen, die volgens H.NU een uitwas zijn van de visie op de universiteit als een bedrijf dat in de markt gezet moet worden. Dat leidt volgens H.NU tot een geld verspillende concurrentiestrijd tussen universiteiten.

De ‘domste’ slogan op dit vlak wordt volgens de bezoekers van de site geleverd door de Universiteit Groningen met ‘Born leaders reach for infinity’. De slogan kreeg 6757 punten. De Universiteit van Amsterdam werd met 4926 punten tweede met ‘We are U’. ‘Excelleren in vrijheid’ van de Universiteit Leiden eindigde derde met 2665 punten. Wageningen UR eindigde als voorlaatste met 364 punten, voor de TU/e (‘Where innovation starts’) met 69 punten. 

De prijzen werden afgelopen week uitgereikt in het Maagdenhuis in Amsterdam, als onderdeel van een debat over de financiering van het universitaire onderwijs en onderzoek.

De Domheidsranking

1. Groningen, 6757: Born leaders reach for infinity

2. Amsterdam UvA, 4926: We are U

3. Leiden, 2665: Excelleren in vrijheid

4. Amsterdam VU, 1358: Looking further

5. UvH (Universiteit voor Humanistiek), 675: De mooiste studie is de mens

6. Maastricht, 616: Leading in learning

7. Twente, 447: High tech, human touch

8. Delft, 414: Challenge the future

9. Utrecht, 413: Bright minds, better future

10. Nijmegen, 399: Change perspective

11. Tilburg, 367: Understanding society

12. Wageningen, 364: For quality of life

13. Eindhoven, 69: Where innovation starts

Re:acties 2

  • pearl

    Zeg, heb jij een nieuwe bril?

    Reageer
  • Quality Control

    For quality of life, maar niet voor kwaliteit van dat plaatje van het WUR logo... zo moeilijk is het niet voor de webredactie van Resource om een plaatje van goede kwaliteit te vinden, lijkt me.

    Reageer

Re:ageer