Organisatie - 16 december 2010

Medewerkers zoeken met Facebook

Nieuwe werving Imares richt zich op sociale netwerken

Personeelsadvertenties in kranten zijn uit. Welke jongere heeft immers nog een abonnement op een krant, vraagt Imares-woordvoerder Hans Bothe zich hardop af. 'Jongeren hebben weinig affiniteit met kranten. Ze halen het nieuws van internet.' En dus gooit Imares het, op zoek naar achttien nieuwe medewerkers, over een andere boeg. Het personeel vist actief in de eigen sociale netwerken naar nieuwe collega's. Op LinkedIn dus, Facebook, twitter, Youtube of in welk netwerk dan ook waar de ruim 220 Imares-mensen actief zijn.
Modelmedewerkers
De nieuwe wervingscampagne is afgelopen week van start gegaan. Baanzoekers worden via de berichtjes in de 'social media' opmerkzaam gemaakt op de baanmogelijkheden bij Imares. Geïnteresseerde kandidaten worden naar een nieuwe webpagina (www.werkenbijimares.nl) gesluisd, waar drie 'model'-medewerkers vertellen over Imares en het werken bij de organisatie. Het zijn hoogleraar toxicologie Tinka Murk en de onderzoekers Sander Glorius en Lorna Teal. Voor meer beeld over het werk bij Imares kan worden doorgelinkt naar de speciale Youtube-pagina (www.youtube.com/wageningenimares) waar zo'n veertig filmpjes staan.
Nieuw in de werving is ook het gebruik van profielen. Imares adverteert geen vastomlijnde banen, maar zoekt mensen die aan een bepaald profiel voldoen. 'De profielen beschrijven het type werk dat we doen en het soort medewerker dit daar qua karakter, kennis en ambitie bij past.' Bothe verwacht veel van de nieuwe werving, die maar een fractie kost van traditionele personeelsadvertenties. De eerste week heeft al 85 sollicitaties opgeleverd.
 

Re:ageer