Organisatie - 14 september 2006
Leo Gouders
Leo rent de hele dag heen en weer tussen zijn werkplek, waar hij reparaties uitvoert, en de werkplekken van studenten of medewerkers die zijn ondersteuning nodig hebben. En die hem na afloop dankbaar zijn. ‘Zeker studenten die bijvoorbeeld al hun bestanden van een afstudeerscriptie kwijt zijn. Vaak lukt het ons wel om die terug te vinden.’ Op bedankjes zit Leo niet te wachten. Lachend: ‘We hoeven echt geen taart of zo. Soms willen ze je omhelzen of zoenen. Ga maar lekker verder werken, zeg ik dan, ik ben al lang blij dat ik heb kunnen helpen.’
Leo vindt contact met zijn collega’s en studenten het belangrijkst in zijn werk, al zijn de meesten volgens hem iets te serieus. ‘Ik ben zelf altijd wel in voor een grapje. Ik heb een keer een bodemfilter aan iemand gegeven die om een spamfilter vroeg. En een collega die thuis problemen had met zijn cd-brander, heb ik gezegd dat ie een nieuw vuursteentje nodig had. Ik vind dat er ruimte moet zijn voor zulke geintjes, zo houd je het leuk.’