Studentenleven

Lekker eten voor de Filippijnen

Pompoensoep, tzatziki, smoothies, pannenkoeken... in ruil voor een donatie voor de Filippijnen was er allerlei lekker eten in Forum op 26 november.
Nicolette Meerstadt

Ongeveer twintig studenten hadden gerechten gekookt en stelden die gratis ter beschikking op de begane grond van het onderwijsgebouw.

Het idee van initiatiefnemer Simon, student Climate Studies, was om groepen die voedselverspilling tegen gaan te koppelen aan het goede doel. Daarom werd in de bereiding ook gebruik gemaakt van voedsel dat normaalgesproken zou worden weggegooid. Om 4 uur was al het eten op, en was er 888,50 euro binnengehaald. Dat wordt verdeeld over een grote hulporganisatie en een kleine lokale organisatie.

Door een technisch probleem kan er helaas tijdelijk niet gereageerd worden op nieuwe berichten. We werken hard aan een oplossing.