Studentenleven

Kledingverkoop voor het goede doel

Snuffelen, passen en kopen. Zo’n 150 kledingstukken zijn gisteren tijdens een kledingverkoop in Orion van eigenaar gewisseld. De opbrengst, ruim 200 euro, gaat naar hulporganisatie Vluchtelingen onder Dak.
Linda van der Nat

Foto: Aart-Jan van de Glind

De kledingverkoop ‘Charity Chic’ werd georganiseerd door studentenraadspartij S&I, in samenwerking met Amnesty International Wageningen en Vluchtelingen onder Dak. Als internationale studentenpartij wilde S&I een steentje bijdragen in de opvang van en zorg voor vluchtelingen. Studenten konden hun oude kleding inleveren en van elk item dat verkocht werd, gaat anderhalve euro van de prijs naar het goede doel. De rest gaat terug naar de student. Studenten leverden meer dan duizend kledingstukken in. Wat niet verkocht werd, konden studenten weer mee naar huis nemen, of aan de vluchtelingen doneren.

‘Een win-winsituatie,’ aldus organisator Anne Walther van S&I. ‘Voor studenten is het leuk om nog wat geld terug te krijgen voor hun kleding. Van vluchtelingenorganisaties hebben we bovendien begrepen dat ze genoeg kleding hebben, maar een tekort aan andere dingen. Dan is het dus leuk en aardig om kleding te doneren, maar kun je beter geld geven.’

Volgens Anne was het de hele middag en avond ‘aangenaam druk’. Voor haar een reden om vaker een kledingverkoop te houden voor het goede doel. ‘Het concept van kledingverkoop spreekt duidelijk veel studenten aan en er zijn meer dan genoeg bestemmingen voor het geld te bedenken.’