Kandidaten Teacher of the Year bekend

De vijf genomineerden voor de Teacher of the Year Award 2014 zijn bekend. De studentenjury is vorige week bijeen gekomen en heeft bepaald wie de beste docenten van 2015 zijn. Komende week wordt op deze site elke dag een naam van de shortlist bekendgemaakt.
Linda van der Nat

‘We hebben echt gekeken naar de kwaliteit van de docenten, niet naar hun geschiedenis’, vertelt juryvoorzitter Lara Minnaard. ‘Wat we dit jaar hebben gezien, hebben we gebruikt om tot een eindoordeel te komen. Of het oude of nieuwe namen zijn, daar hebben we niet op gelet.’

De afgelopen weken heeft de jury gesprekken gevoerd met de docenten op de longlist, hun colleges gevolgd en met hun studenten gesproken. Daarna volgde het juryoverleg. Lara: ‘Daar hebben we best lang over gedaan. Je begint met een longlist met zestien namen en eindigt met één. Maar uiteindelijk zijn we tot een winnaar gekomen waar we allemaal voor de volle 100 procent achter staan.’ De Teacher of the Year wordt 15 januari bekend gemaakt.

Vanaf vandaag wordt er op de site elke dag een van de kandidaten op de shortlist onthuld. Lara Minnaard geeft alvast een tipje van de sluier: ‘Er staan bekende namen op de shortlist. Maar ook een paar verrassende.’