Medewerkers

Jij op de campus?! (5) ‘Ik kan helemaal niet op vakantie’

‘s Zomers is de campus een oase van rust. Maar niet voor iedereen. Resource vraagt de doorwerkers van Wageningen UR wat ze aan het doen zijn.

De herkansingen zitten erop voor de studenten en kunnen op vakantie. De docenten en professoren die de tentamens na moeten kijken blijven achter in Wageningen. Katja Teerds is één van deze mensen die de zomer heeft doorgewerkt op de campus. Ze werkt in het Zodiac-gebouw als associate professor op de opleiding Fysiologie van Mens en Dier. Ze trekt drie dozen vol met tentamens uit de kast. Ze heeft ze allemaal na moeten kijken deze zomer. Waarom ben je nog op de campus? Ik ben op dit moment aan het afronden van mijn werkzaamheden. Een promovendus die ik begeleid moet volgende week zijn thesis manuscript inleveren en ik moet nog wat mondelingen tentamens afnemen. Dat ik hier nog ben komt omdat ik eigenlijk niet op vakantie kan.Waarom kon je niet op vakantie?Ik gaf een groot vak in periode zes met ongeveer 150 studenten. De tentamens daarvan heb ik tot midden juli moeten nakijken. Twee weken daarna had ik twee groepen met herkansingen die begin augustus werden afgenomen. Die tentamens moest ik ook nog eens nakijken. Maar in die twee weken daartussen had ik het veel te druk om een vakantie op te nemen.Vind je het erg dat je in Nederland bent gebleven? Nee hoor! Ik vind het heerlijk. Het is rustig op de campus en ik kan me helemaal storten op het nakijken. Er zijn geen studenten die je kunnen storen en het werkt een stuk relaxter. En ik kan nu ook lekker buiten nakijken wanneer het zonnig is. Normaal moet ik dat binnen doen. Deze periode is dan ook veel minder stressvol.Ga je nog op vakantie? Ik ga eerst naar een congres in de Verenigde Staten in New Hampshire. Maar daar regent het heb ik gehoord. Als ik ergens op vakantie ga dan moet het daar lekker warm en zonnig zijn. In september ga ik denk ik twee weken op vakantie. Maar ik heb nog geen idee waarheen.

Dit was de laatste aflevering van de zomerserie Jij op de campus?!