Jaws kijken op een opblaasbandje in het zwembad

Na een luid gegil is het weer muisstil in zwembad de Bongerd, die is omgetoverd tot Dive-In-Cinema dit weekend. Bezoekers kijken naar de film Jaws, badderend op een opblaasband in het water.
Twan van der Slikke

Foto: Sven Menschel

Er zijn voornamelijk studenten aanwezig bij de eerste Dive-In-Cinema van Nederland. Het evenement, georganiseerd door Tipeaux, trok de eerste avond zo’n 150 bezoekers. De verwachtingen van het publiek, allemaal in badkleding, zijn hooggespannen. Er is dan ook groots uitgepakt door de organisatie. Door de aankleding, een zelfgemaakte vuurtoren, een schip, een steiger en een grote witte haai, waan je je als bezoeker een beetje op Amity Island. De badplaats waar de film Jaws zich afspeelt.

De geluids- en beeldkwaliteit zijn niet perfect, maar het mag de pret niet drukken. De locatie en de combinatie van film en acteerwerk maakt de Dive-In Cinema tot een uniek evenement. De acteurs, die meespelen met bepaalde scenes van de film, worden door Jaws onder water getrokken of verslonden. ‘Het acteerwerk voegt iets extra’s toe aan de beleving van dit evenement. Er gebeurt van alles in en rondom het zwembad, dat is een leuke verrassing’, is de mening van Silke Bergman, een van de bezoekers.

Vanavond- en morgenavond zullen er nog twee voorstellingen plaatsvinden.

Wil je meer foto’s zien? Bekijk dan ook onze fotoserie.