Studentenleven

Irene Poll is Student of the Year

Al een paar weken was ze de gedoodverfde favoriet en afgelopen donderdag bleek dat de Wageningse student Irene Poll ook in de eindspurt haar concurrentie ver voor was gebleven: Irene werd uitgeroepen tot Student of the Year 2013.

Student of the Year is een door de commerciële website studenten.net georganiseerde competitie die vooral draait om de populariteit van de deelnemers. De eerste ronde kun je alleen overleven door zoveel mogelijk stemmen te krijgen van je achterban. In de finaleronde gaan kandidaten ook met elkaar in debat en nemen ze het tegen elkaar op met ‘Wie is de mol?’-achtige opdrachten. Dit jaar gingen de zes finalisten daarvoor naar het Duitse Heidelberg. Irene Poll, masterstudente Food Quality Management, bleek niet alleen goed in het verzamelen van stemmen maar kwam ook in Heidelberg als winnaar uit de bus. Bekijk hier het videoverslag. Als prijs worden Irene en de mannelijke winnaar Jan Brouwer beide het gezicht van een nieuwe reclamecampagne van America Today. Daarnaast krijgen ze allebei een reis naar Marokko voor twee personen.